Earthlings

Bespreek hier alles omtrent films. Daar vallen onder: bioscoop, dvd, Blu-Ray en downloads.
Gebruikersavatar
Scars
Berichten: 1196
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:53

Earthlings

Bericht door Scars »

Ik heb de documentaire Earthlings gekeken. En ik was behoorlijk onder de indruk en vond dat het een behoorlijke eye opener was.

Earthlings is een documentaire uit 2005 en heeft verschillende prijzen gewonnen. De film is geschreven en geregisseerd door Shaun Monson en geproduceerd door Shaun Monson en Persia White. Het verhaal in de film wordt verteld door acteur and dierenrechtenactivist Joaquin Phoenix. De muziek in de film is onder andere gemaakt door Moby.

Earthlings is een documentaire over het houden van dieren en de afhankelijkheid van de mens van dieren voor voedsel, kleding, entertainment en voor experimenten op dieren.

In een uitgebreide studie naar dierenwinkels, 'puppy mills' en asielen, de bio-industrie, de leer- en bonthandel, de sport- en entertainmentindustrie, en uiteindelijk de medische wereld en wetenschap, gebruikt Earthlings verborgen camera's en nog niet eerder vertoond beeldmateriaal om de dagelijkse gang van zaken in enkele van de grootste industrieën ter wereld die dieren vanuit een winstoogmerk gebruiken, in beeld te brengen.

Deze tocht langs verschillende uitingen van de verhouding tussen mens en dier roept vragen op over onderwerpen als dierenrechten, de bio-industrie en vivisectie, zonder hier direct een antwoord op te geven of de kijker hierover een mening op te dringen.

http://www.earthlings.com/

Je kunt de film downloaden via de bekende kanalen of in zijn geheel HIER bekijken.

Ik vind het eigenlijk een must dat jonge mensen deze film kijken. En ik daag jullie dus bij deze ook allemaal uit om de film te gaan kijken.

Het zou verplichte kost moeten zijn voor mensen met sadistische trekjes zoals bijvoorbeeld Coola.

Ik ga alleen in discussie met mensen die de hele film hebben gezien.

Afbeelding
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Earthlings

Bericht door coola »

ik ben misschien sadistisch maar niet tegen dieren ik hou het bij mensen die zijn te minste niet defenseless
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
Scars
Berichten: 1196
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:53

Re: Earthlings

Bericht door Scars »

Ik heb je weleens anders gehoord met je walvissenvlees eten en het doodmaken van dolfijnen door Japanners.
Laatst gewijzigd door Scars op ma 03 mei 2010, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Earthlings

Bericht door coola »

ik heb de film gezien en het is inderdaad een oog opener

de scenes met de honden en katten hebben me echt laten huilen

en ik zelf heb dieren sporten nooit leuk/goed gevonden van het "gewone" paard rijden tot het stierenvechten

circussen heb ik nooit leuk/goed gevonden


het slachten van dieren is erg hard


maar ik ga nu niet zeggen dat ik nu vegetagier word
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Earthlings

Bericht door baxic »

coola schreef:ik heb de film gezien en het is inderdaad een oog opener

de scenes met de honden en katten hebben me echt laten huilen

en ik zelf heb dieren sporten nooit leuk/goed gevonden van het "gewone" paard rijden tot het stierenvechten

circussen heb ik nooit leuk/goed gevonden


het slachten van dieren is erg hard


maar ik ga nu niet zeggen dat ik nu vegetagier word
MANNE huilen niet
watje


XD
Afbeelding
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Earthlings

Bericht door coola »

fuck off met je manne huilen niet

er is niks mis mee dat een man huilt
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Earthlings

Bericht door baxic »

i was just joking
ik weet dat manne ook huilen

als ik zo nadenk heb ik zelf al 3 jaar niet meer gehuild ofzo :S
Afbeelding
Gebruikersavatar
Scars
Berichten: 1196
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:53

Re: Earthlings

Bericht door Scars »

coola schreef:maar ik ga nu niet zeggen dat ik nu vegetagier word
Dat vond ik juist het mooie van deze film. Dat ze alles objectief presenteren en je niet proberen over te halen om vegetarier te worden maar het juist in het midden laten.

Wat vond je van de mensen die dat soort baantjes doen? Het viel mij op dat het allemaal gemene harteloze mensen waren.
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Earthlings

Bericht door coola »

het zijn ook harteloze mensen vooral die dude met z'n varkens die hij neerschiet en die dude met die olifant is ook erg
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
Scars
Berichten: 1196
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:53

Re: Earthlings

Bericht door Scars »

Die mensen uit India dan waar zogenaamd de koe heilig is. Zag je hoe die tekeer gingen echt abnormaal.
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Earthlings

Bericht door coola »

idd die was ook erg
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
killertom
Berichten: 90
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 22:37

Re: Earthlings

Bericht door killertom »

Ik heb het 15 minuten vol gehouden, wat erg is dit zeg :O
Niet normaal hoe sommige mensen met dieren omgaan :x
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Earthlings

Bericht door baxic »

haha als je in een hamster knijpt maakt hij een grappig geluid XD
Afbeelding
Gebruikersavatar
woutersuper
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 16:38
Locatie: Enter

Re: Earthlings

Bericht door woutersuper »

XD waar slaat dat nou weer op :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Earthlings

Bericht door Duckz »

Prik maar eens een hamster/cavia in zn zij. Dat beest valt je aan gek.
Vriend van me zei: Moet je doen, niet te hard, maar dat vinden ze fijn.
Ik schrok jonge :P
Maar ik ga de film morgen een kans geven. Benieuwd hoelang ik het volhoud...
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Earthlings

Bericht door Metalsnake36 »

Hahaha je gaat toch ook geen hamster prikken :lol:. Ik zou het ook niet leuk vinden als in verhouding iets zo groot als men hoofd in men zij zit te douwen :lol:.
Anyway , zal het ook een kans geven. Kan zelf niet bijster goed tegen die shit. Maar toch wel gruwelijk al die shit. Ik kan ook niet snappen wat mensen bezielt als ze bijvoorbeeld een hond ECHT schoppen of er mee gooien zoals in een van die filmpjes laatst. Serieus , ik kan me echt niet voorstellen wat die mensen denken als ze dat doen.

Wat ik wel al leuk vind is dat ze het 'word vegetarisch' in het midden laten zoals iemand al zij. Ik ben benieuwd.
Ik vind vlees veelte lekker om op te geven , maar dat moet niet ten kosten gaan aan gigantisch veel leed van dieren.
Afbeelding
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Earthlings

Bericht door baxic »

nee maar even serieus heeft niemand ooit in een hamster/cavia geknepen die maken dan echt een vaag geluid

haha
Afbeelding
Gebruikersavatar
woutersuper
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 16:38
Locatie: Enter

Re: Earthlings

Bericht door woutersuper »

ik heb hem maar gekeken. het is wel hard maar het weerhoud mij er niet van om vlees te eten
Afbeelding
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Earthlings

Bericht door baxic »

vlees is lekker en vegetariërs zijn zielige whiners
Afbeelding
Gebruikersavatar
woutersuper
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 16:38
Locatie: Enter

Re: Earthlings

Bericht door woutersuper »

neehoor, ik ken veel vegetariers en ze zijn gewoon normaal. ze eten alleen planten in plaats van vlees
Afbeelding
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Earthlings

Bericht door Radical »

Geen vlees eten prima, maar ik ga er met eten geen rekening mee houden, dan slaan ze die ronde maar over, prima.
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Earthlings

Bericht door baxic »

ik heb er gewoon een hekel aan als je in een restaurant zit gezellig met mensen en dat er 2 vegetariërs achter je zitte die over elk gerecht gaan zeiken hoeveel honderd dieren daar wel niet voor zijn geslacht.
en dat jij een biefstuk besteld en heel de tijd vies wordt aangekeken door van die broodmagere meisjes die anti vlees zijn.

nee dat is lekker gezellig eten.
is me al vaker overkomen in een gezelschap een keer ook dat de gastvrouw vegetariër was en wij gingen bij haar eten.
het was sla sla sla nasi met tofu.
als ik iets niet door mn strot krijg is het tofu
en ik vindt een gerecht niet volledig zonder een lekker stukje vlees dan voel ik ook dat ik lekker heb gegeten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Earthlings

Bericht door Metalsnake36 »

Dat mensen dieren eten, niks mis mee. Uiteindelijk is ons lichaam daar ook op gebouwd. Er is een reden waarom wij scherpe hoek tanden hebben. Maar goed, soms gaat dierenleed ook echt te ver. Ik heb de film nog steeds niet gekeken eerlijk gezegd, maar ik zal het eens proberen.


EDIT:
Oke, fftjes wat dingetjes gekeken. Had niet zo'n zin om het hele ding te kijken. Schokkend natuurlijk allemaal. Maar laten we eerlijk zijn, echt alternatieve zijn er niet. Er zijn gewoon simpelweg teveel mensen. 3.100.000.000 mensen die iedere dag wat te eten moeten hebben. Nou succes...
Afbeelding
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Earthlings

Bericht door baxic »

je bedoelt 7 miljard >? of bedoel je niet heel de wereld .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: Earthlings

Bericht door Adanteh »

Metalsnake36 schreef:EDIT:
Oke, fftjes wat dingetjes gekeken. Had niet zo'n zin om het hele ding te kijken. Schokkend natuurlijk allemaal. Maar laten we eerlijk zijn, echt alternatieve zijn er niet. Er zijn gewoon simpelweg teveel mensen. 3.100.000.000 mensen die iedere dag wat te eten moeten hebben. Nou succes...
Biologisch eten (Dus vlees, maar ook groenten) heeft meer ruimte nodig, en ook meer tijd. Met zoveel mensen op deze aardkloot is dat simpelweg niet mogelijk. Overbevolking is zonder twijfel het grootste probleem wat we tegenwoordig hebben. Armoede, gebrek aan grondstoffen, milieuvervuiling, honger en dorst... Alles is vele malen makkelijker op te lossen met de helft van de mensen op deze planeet.

Anyway, ik vind vegetariër zijn om de reden dat mensen geen vlees moeten eten nogal onzinning. Als mensen het doen, omdat ze het slecht vinden hoe dieren behandeld worden vindt ik het een prima principe. Ik zelf skip minimaal één dag in de week vlees en probeer verder mijn vleesgebruik ook wat te beperken (of te verbeteren door bv biologisch te eten) De hoeveelheid vlees die tegenwoordig wordt gegeten is absurd. Vleesvervangers slaan ook helemaal nergens op, vooral de mensen die denken dat ze daarmee ecologisch verantwoord bezig zijn.
ORLY?
Plaats reactie