LittleBigPlanet 2 (ongelofelijk vette trailer)
- Metalsnake36
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19
LittleBigPlanet 2 (ongelofelijk vette trailer)
Titel: LittleBigPlanet 2
Platforms: PlayStation 3
Uitgever: Sony Computer Entertainment
Ontwikkelaar: Media Molecule
Genre: Arcade
Release: TBA 2010
Officiële website : http://www.littlebigplanet.com/en-gb/2/
Sackboy is back in LittleBigPlanet 2.
Aantal feiten want meer is er nog niet bekend :
Over LittleBigPlanet 2:
- De sequel focust zich minder op het platformen in het algemeen, en geeft je meer een basis om je eigen game te creëren.
- Er is een geheel nieuwe level creator en is het niet enkel een tool om platformgames mee te maken.
- De game moedigt spelers aan om geheel nieuwe game types te bedenken. Je kunt bijvoorbeeld een shooter, racer, puzzelgame, Space Invaders kloon of zelfs een RPG ontwikkelen.
- Het is zelfs mogelijk om de HUD aan te passen. Een voorbeeld is de integratie van een health bar voor een fighter.
- Eén van de medewerkers bij Media Molecule heeft een geheel functionerende Command & Conquer kloon gemaakt.
- Eén van de nieuwe creatietools, welke volgens de ontwikkelaar zeer belangrijk is, is de 'direct control seats'. In LittleBigPlanet maakte vrijwel iedereen voertuigen die je met R1 liet accelereren, nu heeft de ontwikkelaar bijvoorbeeld een auto gemaakt met rubberen wielen onder een fles, waarbij de stoel er bovenop geplaatst werd om deze direct te controleren. Om dit te doen verscheen er een interface waarin een PlayStation 3 staat, zodat je de knoppen in kunt drukken om het voertuig te besturen. Als voorbeeld kun je de Sixaxis aanspreken om deze te draaien om gas te geven, en de X-knop te gebruiken om te toeteren. Je kunt dit toewijzen aan ieder voertuig, waardoor je per voertuig andere controls in kunt stelen.
- We zijn niet langer beperkt tot de geluiden uit de game zelf, je kunt namelijk je eigen geluiden en stemmen opnemen en deze toewijzen aan karakters en objecten. De Magic Mouth uit het origineel is hiermee verdwenen.
- Je kunt dit keer je eigen controleschema maken om zo je game mee te maken. Bij de 8/16-bit remakes / tributes diende je je te houden aan de gameplay mechaniek die de game je voorschotelde, dit keer krijg je echter veel meer directe controle over dit schema. Hierdoor kun je, en de ontwikkelaar noemt dit voorbeeld zelf, de perfecte recreatie van Yoshi's Island maken en het met iedereen delen.
- Er is een in-game microchip die functioneert als calculator en zeer simpel is in gebruik. Dit is een hommage aan PSN gebruiker Upsilandre.
- Vijanden in het origineel konden alleen geprogrammeerd worden met basiscommando's en werden daardoor neergezet als een marionet. Dit keer kunnen spelers de Sackbot gebruiken, een template voor een vijand, en diens AI tweaken en aankleden zoals ze dit zelf willen. Om de diversiteit te bewaren kun je zelf de zwakke punten bij deze vijand aanwijzen en bepalen of deze bijvoorbeeld bang is voor hoogtes. Ook zijn routine kun je zelf programmeren, alsmede de grootte van deze vijand. De sackbots zijn op een zelfde manier te besturen als een voertuig.
- Als voorbeeld nam Media Molecule een discoscene. Twee ontwikkelaars werkten samen aan een Sackbot en lieten deze dansen, waarna ze deze twintig keer kopieerden, maar wel ieder hun unieke look gaven.
- Er zijn opties om filmpjes te editten, denk aan de instelling van de camera hoek en het opnemen van stemmen.
- Iedere LittleBigPlanet 2 speler krijgt zijn eigen profiel op LBP.me. Het profiel laat de activiteit van spelers zien, alsmede previews van hun ontwikkelde stages.
- Wanneer je niet bij je PlayStation 3 in de buurt bent kun je snel een foto nemen met je smartphone om een online preview van je level te zien en deze direct in je queue te plaatsen.
- Wanneer je meerdere levels maakt kun je deze stages aan elkaar rijgen zodat ze in elkaar over vloeien.
- Net als de Metal Gear Solid paintball gun kent ook deze titel een nieuwe gadget: de grappling hook. Dit is slechts één van de nieuwe gadgets die het spel kent.
- Alle DLC uit het origineel zal overgezet worden naar LittleBigPlanet 2, inclusief content packs, kostuums, etc.
- Het verhaal zal op een zelfde manier worden overgezet, zo zijn er nog altijd dezelfde perspectieven en draait dit verhaal nog altijd om de run-jump-grap gameplay. Verschil is wel dat het dit keer niet draait om landen, maar om bepaalde periodes binnen de tijd. De volgende levels zijn tot nu toe bekend:
* Techno Renaissance: Een alternatieve blik naar de Renaissance. Een karakter die lijkt op Leonardo da Vinci bestuur je door een level met een technologietwist.
* Steam & Cake: Een level in Steampunk-stijl gebaseerd op een fucked-up thee en cake feestje.
* Neon Propaganda: Speelt zich af in de koude oorlog waarbij de Sackboy een libererende, onderdrukte fabriekswerker is. Dit level is zeer kil in zijn uitstraling.
* Fluffy High-Tech: Verschillende technologieën, denk aan videomuren, zijn gecombineerd met konijnen en snoezige schapen. Het is een koude, futuristische omgeving die bevolkt zijn door schattige schepsels.
* Designer Organic: Eko-architectuur komt samen in de natuur. Het is omschreven als 'art noveau'. Dit level draait geheel om de natuur en het design bestaat dan ook overwegend uit planten.
* Hand-Made Arcade: Een tribuutlevel aan de vele arcadeklassiekers. Omarmt de handgemaakte art uit de eerste titel, pixels bestaan uit hout en karton.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Fs0T5l24JL0[/youtube]
Wordt geupdate....
Platforms: PlayStation 3
Uitgever: Sony Computer Entertainment
Ontwikkelaar: Media Molecule
Genre: Arcade
Release: TBA 2010
Officiële website : http://www.littlebigplanet.com/en-gb/2/
Sackboy is back in LittleBigPlanet 2.
Aantal feiten want meer is er nog niet bekend :
Over LittleBigPlanet 2:
- De sequel focust zich minder op het platformen in het algemeen, en geeft je meer een basis om je eigen game te creëren.
- Er is een geheel nieuwe level creator en is het niet enkel een tool om platformgames mee te maken.
- De game moedigt spelers aan om geheel nieuwe game types te bedenken. Je kunt bijvoorbeeld een shooter, racer, puzzelgame, Space Invaders kloon of zelfs een RPG ontwikkelen.
- Het is zelfs mogelijk om de HUD aan te passen. Een voorbeeld is de integratie van een health bar voor een fighter.
- Eén van de medewerkers bij Media Molecule heeft een geheel functionerende Command & Conquer kloon gemaakt.
- Eén van de nieuwe creatietools, welke volgens de ontwikkelaar zeer belangrijk is, is de 'direct control seats'. In LittleBigPlanet maakte vrijwel iedereen voertuigen die je met R1 liet accelereren, nu heeft de ontwikkelaar bijvoorbeeld een auto gemaakt met rubberen wielen onder een fles, waarbij de stoel er bovenop geplaatst werd om deze direct te controleren. Om dit te doen verscheen er een interface waarin een PlayStation 3 staat, zodat je de knoppen in kunt drukken om het voertuig te besturen. Als voorbeeld kun je de Sixaxis aanspreken om deze te draaien om gas te geven, en de X-knop te gebruiken om te toeteren. Je kunt dit toewijzen aan ieder voertuig, waardoor je per voertuig andere controls in kunt stelen.
- We zijn niet langer beperkt tot de geluiden uit de game zelf, je kunt namelijk je eigen geluiden en stemmen opnemen en deze toewijzen aan karakters en objecten. De Magic Mouth uit het origineel is hiermee verdwenen.
- Je kunt dit keer je eigen controleschema maken om zo je game mee te maken. Bij de 8/16-bit remakes / tributes diende je je te houden aan de gameplay mechaniek die de game je voorschotelde, dit keer krijg je echter veel meer directe controle over dit schema. Hierdoor kun je, en de ontwikkelaar noemt dit voorbeeld zelf, de perfecte recreatie van Yoshi's Island maken en het met iedereen delen.
- Er is een in-game microchip die functioneert als calculator en zeer simpel is in gebruik. Dit is een hommage aan PSN gebruiker Upsilandre.
- Vijanden in het origineel konden alleen geprogrammeerd worden met basiscommando's en werden daardoor neergezet als een marionet. Dit keer kunnen spelers de Sackbot gebruiken, een template voor een vijand, en diens AI tweaken en aankleden zoals ze dit zelf willen. Om de diversiteit te bewaren kun je zelf de zwakke punten bij deze vijand aanwijzen en bepalen of deze bijvoorbeeld bang is voor hoogtes. Ook zijn routine kun je zelf programmeren, alsmede de grootte van deze vijand. De sackbots zijn op een zelfde manier te besturen als een voertuig.
- Als voorbeeld nam Media Molecule een discoscene. Twee ontwikkelaars werkten samen aan een Sackbot en lieten deze dansen, waarna ze deze twintig keer kopieerden, maar wel ieder hun unieke look gaven.
- Er zijn opties om filmpjes te editten, denk aan de instelling van de camera hoek en het opnemen van stemmen.
- Iedere LittleBigPlanet 2 speler krijgt zijn eigen profiel op LBP.me. Het profiel laat de activiteit van spelers zien, alsmede previews van hun ontwikkelde stages.
- Wanneer je niet bij je PlayStation 3 in de buurt bent kun je snel een foto nemen met je smartphone om een online preview van je level te zien en deze direct in je queue te plaatsen.
- Wanneer je meerdere levels maakt kun je deze stages aan elkaar rijgen zodat ze in elkaar over vloeien.
- Net als de Metal Gear Solid paintball gun kent ook deze titel een nieuwe gadget: de grappling hook. Dit is slechts één van de nieuwe gadgets die het spel kent.
- Alle DLC uit het origineel zal overgezet worden naar LittleBigPlanet 2, inclusief content packs, kostuums, etc.
- Het verhaal zal op een zelfde manier worden overgezet, zo zijn er nog altijd dezelfde perspectieven en draait dit verhaal nog altijd om de run-jump-grap gameplay. Verschil is wel dat het dit keer niet draait om landen, maar om bepaalde periodes binnen de tijd. De volgende levels zijn tot nu toe bekend:
* Techno Renaissance: Een alternatieve blik naar de Renaissance. Een karakter die lijkt op Leonardo da Vinci bestuur je door een level met een technologietwist.
* Steam & Cake: Een level in Steampunk-stijl gebaseerd op een fucked-up thee en cake feestje.
* Neon Propaganda: Speelt zich af in de koude oorlog waarbij de Sackboy een libererende, onderdrukte fabriekswerker is. Dit level is zeer kil in zijn uitstraling.
* Fluffy High-Tech: Verschillende technologieën, denk aan videomuren, zijn gecombineerd met konijnen en snoezige schapen. Het is een koude, futuristische omgeving die bevolkt zijn door schattige schepsels.
* Designer Organic: Eko-architectuur komt samen in de natuur. Het is omschreven als 'art noveau'. Dit level draait geheel om de natuur en het design bestaat dan ook overwegend uit planten.
* Hand-Made Arcade: Een tribuutlevel aan de vele arcadeklassiekers. Omarmt de handgemaakte art uit de eerste titel, pixels bestaan uit hout en karton.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Fs0T5l24JL0[/youtube]
Wordt geupdate....

Re: Little Big Planet 2 [PS3] (ongelofelijk vette trailer)
Hopelijk maken ze meer van dan alleen maar nieuwe objecten en zooi. Laat ze zelf een shitload aan vette levels meeleveren bijvoorbeeld samen met nieuwe features.
- woutersuper
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: za 20 feb 2010, 16:38
- Locatie: Enter
Re: LittleBigPlanet 2 (ongelofelijk vette trailer)
wtf is er met dat gezicht?
Edit Radical: Hij spamt de boel onder, heeft nu een ban voor een week. Ben bezig alles te verwijderen.
Edit Radical: Hij spamt de boel onder, heeft nu een ban voor een week. Ben bezig alles te verwijderen.

- Metalsnake36
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19
Re: LittleBigPlanet 2 (ongelofelijk vette trailer)
@ Radical ,
Zoals je in de trailer kunt zien is het mogelijk om eigen AI te maken. Het schijnt zelfs dat een van de MM devs het gelukt is om een Command & Conquer LPB te maken die ook echt werkt.
Ik vind de trailer trouwens een van de vetste trailers van het jaar.
Zoals je in de trailer kunt zien is het mogelijk om eigen AI te maken. Het schijnt zelfs dat een van de MM devs het gelukt is om een Command & Conquer LPB te maken die ook echt werkt.
Ik vind de trailer trouwens een van de vetste trailers van het jaar.

-
- Berichten: 1039
- Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09
Re: LittleBigPlanet 2 (ongelofelijk vette trailer)
3 screenshots:






-
- Berichten: 1039
- Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09
Re: LittleBigPlanet 2 (ongelofelijk vette trailer)
Trophies:
- Spoiler: show