Welke film heb je als laatste gezien??

Bespreek hier alles omtrent films. Daar vallen onder: bioscoop, dvd, Blu-Ray en downloads.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door RDJ134 »

Up: 1 van de weinige Pixar films die ik nog niet had gezien. Onwijs lief en schattige film, meesterwerkje en aanrader.
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door Duckz »

RDJ134 schreef:@Duckz ook de verwijzingen naar video games er in waren briljant verwerkt. Zo kon je helemaal in het begin Gears of War pakken zien, de "spinal" van de pakken die drifters dragen zijn duidelijk een hint naar Dead Space (waar Isaac ook een gekleurde spinal heeft) en de GlaD0s stem _0_ en ik denk dat er nog wel meer van dit soort easter eggs ingebouwd zijn en ik die gemist hebt. Die herkansing pak ik wel met de DVD/Blu-Ray versie :)
Was me niet opgevallen. Alleen die spinal kwam me ergens bekend van voor.

Net overigens Despicable Me (1) gezien. Ik blijf een sucker voor dit soort films.
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door Duckz »

Ik ben net terug van de bioscoop. Samen met twee maten naar Kick-Ass 2 geweest. Ik was bang voor een zwakke sequel, maar heb een paar keer hardop gelachen en het geweld was fijn aanwezig. Dik mee vermaakt, maar toch miste het iets groots. 7,5/10
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door RDJ134 »

Net gezien:

Galaxy Quest: Geniale film, erg grappig en nerderig.

Spring Breakers: heel erg aparte film, iets te veel arty farty voor me. Maar zeker een film die je gezien moet hebben.
Gebruikersavatar
Maestro
Berichten: 974
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:21

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door Maestro »

Is toch niet de eerste keer dat je Galaxy Quest ziet right? Die film is briljant!
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door RDJ134 »

Ik weet dat het een deuk in mijn nerd status is, maar ja was mijn eerste keer. Was echt heel leuk gedaan en echt diverse keren in een deuk gelegen.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door RDJ134 »

Halo 4 forward unto dawn, en voor elke Halo fan een must see en feest van herkenning. Maar daar meer over in het review dat aankomende weer op de voorpagina is te vinden.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door RDJ134 »

World War Z: Ik moet al mijn gebitch in de nieuwsberichten terug nemen, want deze film is ondanks wat cliche en plotgaten echt heel erg cool :) Aanrader.
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door coola »

Riddick wat een bout film zeg. ze hadden het beter kunnen laten blijven bij chronicles of riddick. deel 3 is echt een waste of money.
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door RDJ134 »

Dit weekeinde gezien:

R.I.P.D. Deze film is zo slechte rip off van Men in Black, maar dat maakt het een verdomd lekkere foute film.

G.I.Joe Retaliation: keek heel erg lekker weg. Bedoel je weet wat je kan verwachten actie, explosies en helikopters :)

@Coola: heel erg jammer dat ze zo de franchise verneuken, hoopte er toch wel op dat het cool zou zijn.
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door coola »

het is gewoon echt een pitch black kopie. het doet echt gewoon wat pitch black al heeft gedaan alleen doet dit deel het gewoon 2 keer zo slecht. (er zaten wel een paar goeie scenes tussen)
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door RDJ134 »

Damn... sucks Pitch Black rules, Vervolg was wel ok, maar dit nu hoor is het echt een cluster fuck up. De Riddick game is trouwens wel heel erg cool.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door RDJ134 »

De Heineken Ontvoering en damn die was nog slechter dan ik dacht. Acteer werk was slecht een shitload aan dingen die niet klopte met de echte ontvoering. Zo is er nooit geschoten, Heinken heel goed behandeld (er is zelf Chinees voor hem gehaalt) had het arrestatie team geen AK47's in de jaren tachtig. Sommige sets waren extreem slecht en zag je dat het decor of een ander gebouw was (vliegveld vb) vallen er grote stukken weg en geen epiloog op het einde over hoe het is verlopen met de echte ontvoerders.... Ik zou zeggen lees het boek eens, die is fookin a. Heb die toen in 1x door gelezen.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door RDJ134 »

After Earth: ondanks wat kleine dingetjes toch wel een hele coole Science Fiction film en beter dan dat ik verwachte.

Curse of Chucky: vermakelijke vrijdag nacht horror pulp waar een leuke cameo in zat van een oude bekende. :)
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door Rick-Bellic »

Gisteren The Conjuring gelukkig nog in de bioscoop kunnen zien. Best wel tof deze film, vooral het jaren 70 sfeertje vond ik erg goed. Deze komt sowieso in mijn blu-ray collectie.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door RDJ134 »

Het viel mij ook al op dat veel films van dit jaar een jaren 70 vibe proberen neer te zetten.
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door Rick-Bellic »

Nou de gebeurtenissen waarop de film gebaseerd is vonden plaats in de jaren 70, dus het is in dit geval niet zonder reden gedaan.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door RDJ134 »

Man of Steel, en ben echt weg geblazen door de film. Hoe deze in beeld wordt gebracht, de emotie, het verhaal en een shitload aan coole easter eggs. Serieus 1 van de beste superhelden films die ik in tijden gezien hebt en sterker ik over en over zou kunnen kijken.
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door Rick-Bellic »

Totaal mee eens! Toevallig heb ik hem ook gisteren gekeken. Zack Snyder is sowieso een van mijn favoriete regisseurs en hij liet al zien dat hij een goede superheldenfilm kan maken (Watchmen). Ik heb eigenlijk ook geen commentaar op de film, het verhaal is er goed in verwerkt door middel van flashbacks, actie is goed in beeld gebracht, niet te realistisch zoals de Batman van Nolan en ook geen flauwe humor zoals in de Marvel films.
Enige minpunt is het gebrek aan slow-motion in de gevechten, iets wat toch wel een van de kenmerken is van Snyder.
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door Adanteh »

Ik ben persoonlijk niet echt een fan van de over-de-top ultimate goodguy (Wat Superman toch wel is) films, maar vond Man of Steel alsnog vrij vermakelijk. Minder dan Watchment (Juist omdat dat het tegenovergestelde van 'ultimate goodguy is). Wat ik ook niet snapte was dat Superman kennelijk niet fatsoenlijk kan functioneren in dat schip, omdat hij de straling(?) niet gewend is, maar mevrouw Lane huppelt vrolijk rond... Heb ik iets gemist?

Also laatste film: Jagten. Toffe beelden, erg sterk acteerwerk en een erg goed verhaal. Zeker een aanrader.
ORLY?
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door RDJ134 »

The Conjuring: Eindelijk weer eens een echte horror film die een paar keer behoorlijk creepy was :)

Monsters University: Het is leuk, vermakelijk maar niet zo leuk als het origineel.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door RDJ134 »

The Wolverine, en ik heb er echt van genoten. Heerlijke Japanse vibe, lekkere actie en de after credits scene is een mindblowing opstap naar X-Men: Days of Tuture Past. Aanrader :D
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door RDJ134 »

Green Street Hooligans 3 en die is ongelofelijk slecht, hoewel beter dan deel 2. Dat dan weer wel.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door RDJ134 »

Elysium en ben helemaal weg geblazen door deze film, pure science fiction zoals ik het graag zie. De special effecten zijn zo bruut gedaan en het oog voor detail _0_
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Welke film heb je als laatste gezien??

Bericht door Duckz »

Monsters University. Prima vermaak op een brakke dag.
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Plaats reactie