Het grote fotografie topic!

Wil je gewoon over andere dingen praten? Dat kan dan hier!
Gebruikersavatar
Pleasedontshout
Berichten: 341
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:02
Locatie: Strijen

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Pleasedontshout »

Oké van de week had ik niet zoveel tijd, sorry daarvoor, maar hier een beschrijving van mijn probleem:


Ik zet de camera aan en wil een foto maken. Welke stand ik echter dan ook kies, de camera weigert een foto te maken. Ik had dus jullie advies opgevolgen en de camera op A gezet. Alles auto en de diafragma op f8(lekker standaard). Op dat moment lukt het om foto's te maken, al valt het direct op dat de sluitertijd wel érg lang is. Na een paar foto's stopt de camera er vervolgens mee. Het probleem? F - -

Volgens mijn Nikon manual moet ik dan de camera in opnamestand M zetten, maar ho dat wil ik helemaal niet? Voor de gein toch maar even doen(ook al weet ik dat dit geen zin zal hebben). Wat blijkt namelijk: in M kan ik helemaal niets aanpassen! Diafragma, sluitertijd, niets!

Echt... help me! Ik word er zo gek van!
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Ik heb dit probleem nog eens ergens gelezen maar als ik jou was zou ik even de camera firmware opnieuw installeren , geheugenkaartje formatteren , batterij erin en eruit halen. Dat was ook de oplossing bij die andere persoon. Anders zou ik je door verwijzen naar dit forum : www.photodrome.nl/forum
Erg behulpzaam forum met veel mensen die er verstand van hebben.
Succes ;).
Afbeelding
RJ133
Berichten: 454
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 02:15
Locatie: kirchroa
Contacteer:

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door RJ133 »

Radical schreef:Nice, maar wat is die eerste voor iets :D?
dat zijn echte lips dienst handboeien.
Afbeelding
-----------------------> Xfire,YouTube, Twitter,Hyves <-----------------------
Gebruikersavatar
Pleasedontshout
Berichten: 341
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:02
Locatie: Strijen

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Pleasedontshout »

Metalsnake36 schreef:Ik heb dit probleem nog eens ergens gelezen maar als ik jou was zou ik even de camera firmware opnieuw installeren , geheugenkaartje formatteren , batterij erin en eruit halen. Dat was ook de oplossing bij die andere persoon. Anders zou ik je door verwijzen naar dit forum : http://www.photodrome.nl/forum
Erg behulpzaam forum met veel mensen die er verstand van hebben.
Succes ;).
Ik haal de batterij er doorgaans uit als ik de camera op moet laden. Dus dat is ook al gedaan. Ik zal eens op Photodrome gaan kijken!

Thanks!
Gebruikersavatar
DaveyY
Berichten: 634
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:55
Locatie: Bleiswijk

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door DaveyY »

Pleasedontshout schreef:Oké van de week had ik niet zoveel tijd, sorry daarvoor, maar hier een beschrijving van mijn probleem:


Ik zet de camera aan en wil een foto maken. Welke stand ik echter dan ook kies, de camera weigert een foto te maken. Ik had dus jullie advies opgevolgen en de camera op A gezet. Alles auto en de diafragma op f8(lekker standaard). Op dat moment lukt het om foto's te maken, al valt het direct op dat de sluitertijd wel érg lang is. Na een paar foto's stopt de camera er vervolgens mee. Het probleem? F - -

Volgens mijn Nikon manual moet ik dan de camera in opnamestand M zetten, maar ho dat wil ik helemaal niet? Voor de gein toch maar even doen(ook al weet ik dat dit geen zin zal hebben). Wat blijkt namelijk: in M kan ik helemaal niets aanpassen! Diafragma, sluitertijd, niets!

Echt... help me! Ik word er zo gek van!
Poeh, das allemaal wat ingewikkelder :0. Maar met A stand bedoelde ik eigelijk die groene a, dus ALLES auto. Dan zul je zien dat als de sluitertijd te lang word de flitser eruit popt.
Afbeelding
Specs: GTX 295, i7 920, X58-UD5, 6GB 1600MHZ OCZ, HAF 922.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Al geprobeerd om de software opnieuw op de camera te zetten ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pleasedontshout
Berichten: 341
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:02
Locatie: Strijen

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Pleasedontshout »

Software? Opnieuw? Er op zetten?

Help?


Nee ik heb wel geprobeerd om de fabrieksinstellingen terug te krijgen(zelfde als software opnieuw erop zeker?) maar ik kon en kan nog steeds nergens vinden hoe dit moet.

Probleem is ook nog steeds niet opgelost.

/raakt hevig gefrustreerd/
RJ133
Berichten: 454
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 02:15
Locatie: kirchroa
Contacteer:

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door RJ133 »

Ik mag lekker fotos maken voor school krant/site, met de sportdag
Afbeelding
-----------------------> Xfire,YouTube, Twitter,Hyves <-----------------------
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

RJ133 schreef:Ik mag lekker fotos maken voor school krant/site, met de sportdag
Nice.
Ik heb ook voor mij school foto's gemaakt op een voetbal toernooi. Ik zal er dit weekend een paar posten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

http://fotoalbum.dacapo-college.nl/Pres ... index.html
Dit zijn de foto's van het voetbal tournooi. Die vlekjes zijn trouwens dingetjes die van de bomen af vielen en niet een defect of stof aan de de camera.
Afbeelding
RJ133
Berichten: 454
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 02:15
Locatie: kirchroa
Contacteer:

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door RJ133 »

Hey, die marokaan op de 2de afbeelding zit bij mij in de klas.
is ram een debieletje
Afbeelding
-----------------------> Xfire,YouTube, Twitter,Hyves <-----------------------
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door baxic »

haha die marokaan ken ik ram die zat bij mij op de basisschool 3 klassen onder mij
is inderdaad een kneus
Afbeelding
RJ133
Berichten: 454
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 02:15
Locatie: kirchroa
Contacteer:

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door RJ133 »

baxic schreef:haha die marokaan ken ik ram die zat bij mij op de basisschool 3 klassen onder mij
is inderdaad een kneus
en hij heeft van die grote ogen.


mar laten we het ontopic houden
Afbeelding
-----------------------> Xfire,YouTube, Twitter,Hyves <-----------------------
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Duckz »

Metalsnake36 schreef:http://fotoalbum.dacapo-college.nl/Pres ... index.html
Dit zijn de foto's van het voetbal tournooi. Die vlekjes zijn trouwens dingetjes die van de bomen af vielen en niet een defect of stof aan de de camera.
Ik vind die eerste foto het mooist! :)
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
RJ133
Berichten: 454
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 02:15
Locatie: kirchroa
Contacteer:

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door RJ133 »

Metalsnake36 schreef:http://fotoalbum.dacapo-college.nl/Pres ... index.html
Dit zijn de foto's van het voetbal tournooi. Die vlekjes zijn trouwens dingetjes die van de bomen af vielen en niet een defect of stof aan de de camera.
en wat had je voor een sluitertijd?
of gwn auto?
Afbeelding
-----------------------> Xfire,YouTube, Twitter,Hyves <-----------------------
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door baxic »

RJ133 schreef:
baxic schreef:haha die marokaan ken ik ram die zat bij mij op de basisschool 3 klassen onder mij
is inderdaad een kneus
en hij heeft van die grote ogen.


mar laten we het ontopic houden
win
Afbeelding
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

RJ133 schreef:
Metalsnake36 schreef:http://fotoalbum.dacapo-college.nl/Pres ... index.html
Dit zijn de foto's van het voetbal tournooi. Die vlekjes zijn trouwens dingetjes die van de bomen af vielen en niet een defect of stof aan de de camera.
en wat had je voor een sluitertijd?
of gwn auto?
Ik ben er van 's ochtends tot laat in de namiddag geweest (5 uur) dus ik heb erg wisselende sluitertijden gehad. Ik heb ze ook geschoten met een Nikon 70-300 en hoe verder je inzoomt hoe verder het diafragma sluit waardoor je gedwongen wordt om de sluitertijden langer te maken. Uiteraard zo kort mogelijk gehouden dus ik heb vrij vaak ISO 800 gebruikt.

EDIT ,

RJ , jij hebt ook de D3000 he ? Zou jij even kunnen kijken of hij in de M stand in JPG en serie opnamen zo lang als je wilt foto's kunt maken achter elkaar ? Dus gewoon de knop ingedrukt houden na scherpstellen. Want ik meende echt dat ik gister dat nog kon en vandaag niet meer. Dan maakt hij maar 4 foto's en dat doet hij er een tijdje over om de te laden. Ik gebruik trouwens een Sandisk Ultra (15 mb/s) dus dat zou geen probleem moeten zijn met foto's van +- 2 MB.
Afbeelding
RJ133
Berichten: 454
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 02:15
Locatie: kirchroa
Contacteer:

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door RJ133 »

Metalsnake36 schreef:
RJ133 schreef:
Metalsnake36 schreef:http://fotoalbum.dacapo-college.nl/Pres ... index.html
Dit zijn de foto's van het voetbal tournooi. Die vlekjes zijn trouwens dingetjes die van de bomen af vielen en niet een defect of stof aan de de camera.
en wat had je voor een sluitertijd?
of gwn auto?
Ik ben er van 's ochtends tot laat in de namiddag geweest (5 uur) dus ik heb erg wisselende sluitertijden gehad. Ik heb ze ook geschoten met een Nikon 70-300 en hoe verder je inzoomt hoe verder het diafragma sluit waardoor je gedwongen wordt om de sluitertijden langer te maken. Uiteraard zo kort mogelijk gehouden dus ik heb vrij vaak ISO 800 gebruikt.

EDIT ,

RJ , jij hebt ook de D3000 he ? Zou jij even kunnen kijken of hij in de M stand in JPG en serie opnamen zo lang als je wilt foto's kunt maken achter elkaar ? Dus gewoon de knop ingedrukt houden na scherpstellen. Want ik meende echt dat ik gister dat nog kon en vandaag niet meer. Dan maakt hij maar 4 foto's en dat doet hij er een tijdje over om de te laden. Ik gebruik trouwens een Sandisk Ultra (15 mb/s) dus dat zou geen probleem moeten zijn met foto's van +- 2 MB.
Ik heb geen D3000, maar met mijn d80 kan ik het wel.
het kan zijn als hij minder batterij power heeft, dat hij het niet doet.
weet jij toevallig hoe je reeks opname doet?
Afbeelding
-----------------------> Xfire,YouTube, Twitter,Hyves <-----------------------
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Ik dacht ook dat het aan de batterij lag dus die heb ik helemaal opgeladen maar dat hielp helaas ook niet. Bij de D3000 kun je bovenop op de info knop drukken en dan krijg je een menu met alle instelling (sluitertijd , iso , wb , alles) en dan op links onder het zoom button te klikken en dan kun je met de 'pijltjes' navigeren naar ontspan stand. Daar kun je kiezen tussen single , Continu en zelfontspanner. Selecteer je continu en dan zou het moeten lukken. Ik denk niet dat het D80 menu veel verschilt.
Afbeelding
RJ133
Berichten: 454
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 02:15
Locatie: kirchroa
Contacteer:

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door RJ133 »

Metalsnake36 schreef:Ik dacht ook dat het aan de batterij lag dus die heb ik helemaal opgeladen maar dat hielp helaas ook niet. Bij de D3000 kun je bovenop op de info knop drukken en dan krijg je een menu met alle instelling (sluitertijd , iso , wb , alles) en dan op links onder het zoom button te klikken en dan kun je met de 'pijltjes' navigeren naar ontspan stand. Daar kun je kiezen tussen single , Continu en zelfontspanner. Selecteer je continu en dan zou het moeten lukken. Ik denk niet dat het D80 menu veel verschilt.
mhh vind het niet jammer.
heb jij ISO op auto of gwn op 200?
Afbeelding
-----------------------> Xfire,YouTube, Twitter,Hyves <-----------------------
Gebruikersavatar
DaveyY
Berichten: 634
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:55
Locatie: Bleiswijk

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door DaveyY »

Mijn D3000 blijft gewoon doorgaan met foto's maken. Je moet wel telkens drukken dus niet inhouden.
Afbeelding
Specs: GTX 295, i7 920, X58-UD5, 6GB 1600MHZ OCZ, HAF 922.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

RJ133 schreef:
Metalsnake36 schreef:Ik dacht ook dat het aan de batterij lag dus die heb ik helemaal opgeladen maar dat hielp helaas ook niet. Bij de D3000 kun je bovenop op de info knop drukken en dan krijg je een menu met alle instelling (sluitertijd , iso , wb , alles) en dan op links onder het zoom button te klikken en dan kun je met de 'pijltjes' navigeren naar ontspan stand. Daar kun je kiezen tussen single , Continu en zelfontspanner. Selecteer je continu en dan zou het moeten lukken. Ik denk niet dat het D80 menu veel verschilt.
mhh vind het niet jammer.
heb jij ISO op auto of gwn op 200?
Ik heb de ISO op 200 staan meestal maar vaak moet ik noodgedwongen naar hogere ISO's gaan. Ik ga dadelijk trouwens kijken voor een D300s of D700. Nog steeds aan het twijfelen. De video functie op de 300s is leuk , maar de hoge ISO van de D700 is nog leuker. Helaas merk je dat aardig in de prijs. Voor het prijs verschil kun je bijna een mooie fish-eye kopen of gewoon in je zak steken. Hopelijk kan de locale fotoboer mij verder helpen...
Afbeelding
RJ133
Berichten: 454
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 02:15
Locatie: kirchroa
Contacteer:

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door RJ133 »

Afbeelding
-----------------------> Xfire,YouTube, Twitter,Hyves <-----------------------
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door Metalsnake36 »

@ DaveyY :

Mijn D3000 doet er vier maken en dat gaat ie super lang die dingen laden :S. Dan gaat dat groene lampje branden. Misschien moet ik de functie uit zetten van dat de foto's meteen op het scherm komen als je er eentje hebt gemaakt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DaveyY
Berichten: 634
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:55
Locatie: Bleiswijk

Re: Het grote fotografie topic!

Bericht door DaveyY »

Wss staat de kwaliteit van je foto's op "raw" even wat lager zetten dus.
Afbeelding
Specs: GTX 295, i7 920, X58-UD5, 6GB 1600MHZ OCZ, HAF 922.
Plaats reactie