Mindseye is semi open wereld actie shooter en een teleurstelling voor wie een 'nieuwe' Grand Theft Auto verwacht, want volgens de eerste reviews is dit totaal anders en een 15 uur durende titel. Om je er op te wijzen dat deze game nu uit is op de bekende systemen, is er nu de onderstaande video verschenen, dus druk op play en check het.
De game speelt zich af in Redrock, een uitgestrekte woestijnmetropool gedomineerd door bewaking en automatisering. Spelers volgen een ex-soldaat genaamd Jacob Diaz, die wordt achtervolgd door fragmentarische herinneringen. Terwijl zijn persoonlijke missie escaleert, moet hij zich staande houden in een wereld gevormd door ontspoorde AI en gemilitariseerde technologie. Het gevoel van controle is fragiel en de realiteit brokkelt af. Terwijl alles om hem heen verandert, wordt hij gedwongen de waarheid over zijn verleden onder ogen te zien.
MindsEye combineert een intens verhaal met snelle third-person-gevechten en spectaculaire cinematische momenten. Spelers vechten te voet, achter het stuur en in de lucht. Hierbij worden ze bijgestaan door de evoluerende DC2-drone, een tactische compagnon gekoppeld aan Jacob's MindsEye-implantaat. Met elke missie wordt de intensiteit en schaal vergroot, van achtervolgingen door de stad tot confrontaties op raketlanceerbasissen.
“Met MindsEye wilden we iets origineels maken, iets dat grenzen verlegt, vertrouwd aanvoelt, én echt leuk is om te spelen en te creëren,” zegt Leslie Benzies, oprichter van Build A Rocket Boy. “We hebben bijna tien jaar samengewerkt aan het design, de technologie, het verhaal en de art. Deze wereld is niet alleen voor spelers gemaakt, maar juist ook met het idee dat zij ermee aan de slag gaan en het verder vormgeven.”
MindsEye biedt spelers naast de campagne over het verhaal van Jacob Diaz ook andere mogelijkheden. Zo is de game ontworpen als een ervaring die voortdurend wordt uitgebreid, met maandelijkse updates van missies, races en challenges, beschikbaar op alle platformen. Dit wordt mogelijk gemaakt door het krachtige BARB's Game Creation System. Op pc hebben spelers directe toegang tot het Game Creation System. Hiermee hebben ze de mogelijkheid om hun eigen gameplay te bouwen, publiceren en remixen - allemaal zonder de game te verlaten.