Ghostbusters is nog niet uit zijn productie en marketing kosten

RDJ134 10 augustus 2016 om 19:00 uur

Ghostbusters 2016 mag dan wel gemixte recensies hebben en een redelijk hoge bezoekers aantallen, dat betekend niet dat top van Sony al feest kan gaan vieren met bergen coke en net legale Oostblok hoertjes. Sterker Sony heeft nog steeds geen winst gemaakt en staat zelfs nog in de min voor $70 miljoen Dollar. Want ook al komen er miljoenen bedragen aan boxoffice binnen, de productie en promotie hebben een hoop gekost en om winst te maken moeten de film $300 miljoen opleveren en dat heeft het nog lang niet gedaan en staat de teller nu op $225 miljoen. Dus een vervolg zit er dus niet in, iets wat ik persoonlijk niet een zo heel erg vind.


Immediately upon the opening of Ghostbusters in mid-July, top Sony executives boldly declared a sequel to Paul Feig's all-female reboot of Ivan Reitman's 1984 classic was a given. "While nothing has been officially announced yet, there's no doubt in my mind it will happen," said Rory Bruer, president of worldwide distribution at Sony.

That was the studio's last public mention of a sequel. As of Aug. 7, Ghostbusters had earned just under $180 million at the global box office, including $117 million domestic. The film still hasn't opened in a few markets, including France, Japan and Mexico, but box-office experts say it will have trouble getting to $225 million despite a hefty net production budget of $144 million plus a big marketing spend. The studio has said break-even would be $300 million.

Sony hardly is alone in suffering from audience rejection of sequels this summer. But film chief Tom Rothman and his team, along with partner Village Roadshow, had high hopes for launching a live-action Ghostbusters "universe." Now they are preparing for steep losses (think $70 million-plus) and an uncertain future for the franchise.

Reageer