Tien redenen waarom Trophies cooler zijn dan Achievements

RDJ134 7 augustus 2012 om 18:59 uur

Persoonlijk ben ik groot fan van Achievements en Trophies, omdat dit zorgt voor een leuke replay waarde van een game. Want zo snel je ziet dat een vriend of vriendin een bepaalde Achievements of Trophies heeft, wil je die ook hebben. Of juist laten zien dat je iets behoorlijk moeilijks hebt gespeeld, wat weer respect afdwingt bij andere gamers.

Nu heeft de website Solidus.com deze lijst gemaakt met tien redenen waarom Trophies van de PlayStation beter zijn dan de Achievements van de Xbox 360. Hoewel ik het persoonlijk niet helemaal eens bent met ze, is het onderstaande al jaren een doorn in me oog met de Xbox 360. Want als ik een game 100% heb uitgespeeld en er komt DLC voor uit, dan moet ik die kopen om me game weer volledig te hebben. Wat niet alleen een dure grap is, maar ook verdomd irritant.


You don't lose your platinum with the addition of DLC - It's a simple thing of beauty. If you complete a game 100% and they release DLC, you still have completed that game 100%. DLC isn't mandatory for perfectionists. Even if you have yet to platinum a game, the addition of DLC to that game does not mean you now have to also buy and 100% the DLC to get the platinum. You can simply complete the achievements for the standard game and bam, trophy unlocked. You lose the 100% stamp but you can still keep, and still earn, the platinum. The Xbox, however, does not have a system to show a player completed a game to its fullest aside from the 1,000/1,000 points when you view their games. Now if they release DLC it would say 1,000/1,250. Did they get that 1,000 before or after the addition of DLC? You can never know unless you ask.

Reageer