Review: The Thompsons

RDJ134 14 september 2012 om 22:51 uur

In 2006 brachten The Butcher Brothers ons de vampieren horrorfilm The Hamiltons. Daarin volgden we het verhaal van vier jongere vampieren wiens ouders onder mysterieuze omstandigheden waren omgekomen. Na een groot bloedbad in Texas moesten ze vluchten en zijn nu in Engeland terecht gekomen waar ze onder de naam The Thompsons leven en op zoek gaan naar andere vampieren, want één van hen is zwaargewond en heeft hulp nodig.

The Thompsons opent met een shot van Francis Hamilton (Cory Knauf) in een houten kist met enkel een aansteker, en kijken wij als kijker mee door middel van flashbacks naar hoe hij daar is terechtgekomen en uiteraard naar gebeurtenissen uit The Hamiltons. Wat een mooi pluspunt is als je net zoals ik deze niet hebt gezien. In de volgende scènes zien we hoe Francis op het Engelse platteland op zoek gaat naar een vampierenclan voor hulp en bescherming, en dat uiteraard niet zonder slag of stoot. Want het dorpje waarin hij terechtkomt herbergt een bloederig geheim, want zo maakt hij in de lokale pub kennis met de bloedmooie serveerster Riley Stuart (Elizabeth Henstridge), die samen met haar familie de zaak runt. Wat hij dan niet weet is dat zij en haar familie een groter probleem vormt dan hij ooit had kunnen voorzien.

The Thompsons is een lekkere horrorfilm met de nodige gore momenten die benauwd in beeld worden gebracht. Zo kan je in het begin van de film een vrijend stelletje zien dat wordt lastiggevallen door de broers van Riley, die de huid van twee andere slachtoffers over hun eigen gezicht dragen. Daarna dwingen ze het stel om seks te hebben, waarna één van de broers de man zijn gezicht met een jachtmes bewerkt en het bloed over de vrouw heen spuit. Dat is dan ook de toon voor het rauwe en soms lompe grove geweld dat je in de film zal zien. Het verhaal is vrij dun en heeft door de matige acteerprestaties een heerlijke B-movie vibe die totaal niet storende is.

Het recensie-exemplaar dat we kregen was uiteraard op Blu-ray, want dvd is ondertussen zooooo 2003 geworden. Het beeld in 1080p spettert net als het bloed heerlijk van het scherm, alles ziet er superstrak en vol met details uit en heb nergens enige storende elementen in het beeld kunnen vinden. De kleuren komen prima naar voren, net als het geluid dat zelfs in True Dolby op het schijfje aanwezig is. Dus daar valt dan ook verder helemaal niet over te klagen. Naast de film valt er helemaal niks meer op de disc te vinden, geen extra's, 'making of' of ander materiaal. Niet dat ik dit zo heel erg vindt bij een film van dit genre, maar ik denk laat ik het even zeggen voor het geval je dadelijk wel zoiets verwacht.

TECHNISCHE GEGEVENS
DVD

Speelduur: ± 90 minuten Taal: Engels Ondertiteling: Nederlands